måndag 15 mars 2010

Höst UFO't .....



...är äntligen klart. Började med denna klänning till lilltjejen i höstas, men blev inte klar förrän nu, phu.... Inte för att det har varit ovanligt komplicerat mönster eller svårt att sy, vissa saker tar bara längre tid att färdigställa. Som tur är klippte jag till den i storlek 74 och den passar nu och kanske ett tag framöver. Jag har sytt den i mönstrad manchester och tog tyvärr den sista biten på rullen i butiken. Hade varit fint med ett par byxor också....Mönstret är från Ottobre 2009/1.

Damen i fråga har börjat krypa och står på knän nu och då överallt , så det dröjer nog inte länge förrän man får jaga henne springandes på två ben. Bara den tröttsamma isen och snön kunde försvinna ...suck! Under tiden muntrar jag upp mig med dessa fina ljusfåglar från indiska som än så länge får stå på köksbordet. Ha en skön dag!

1 kommentar:

Malin sa...

Vilken söt klänning! Har alltid längtat efter att få sy fina små klänningar, men eftersom jag har två pojkar har det aldrig blivit några. Får kanske sy till eventuella barnbarn i framtiden. Ljusfåglarna är fina, speciellt den gröna som är min färg.
Må så gott!