tisdag 23 mars 2010

Flodisar!

Den här stuvbiten köptes förlänge sedan och var tänkt att bli mössor till barnen. Det visade sig till min lycka att stuven var större än jag kom ihåg och istället blev det en topp till lilltjejen + en bit över. Jag har inte bestämt vad det ska bli av den ännu.... originalmönstret är från Ottobre 1/2010. Som vanligt har jag gjort lite justeringar här och var bland annat gjorde jag den lätt A - linjeformad. En enkel modell där tanken är att jag ska kunna använda mönstret till fler toppar/tunikor framöver. Jag läser sällan sömnads beskrivningarna, vilket kanske inte alltid är så bra men ibland funderar man ju.... Den här gången gjorde jag dock det och här rekommenderade de att man skulle använda Framilonband för att göra rynkningar i halsringningen och ärmslut....... vad är det? Men framför allt - ska man ha sådant hemma?!? Det är säkert jätte smidigt att göra rynkningar på detta sätt men det fungerade alldeles utmärkt att göra på det gamla hederliga sättet också. Trist att tro att man kanske måste köpa något helt onödigt tycker jag.
Tightsen är också från Ottobre 3/2009 och super enkla att göra. Synd bara att resåren var slut hemma.........Ha en skön dag!

Inga kommentarer: