torsdag 5 november 2009

Stort rens inför .....




...julkortsdrabbning. Jag gjorde den här "provisoriska" anslagstavlan förra året i vår hall för att ha något bra ställe att hänga julkorten på. Den blev så användbar att den fick bli permanent. Tur är väll det efter som jag i all hast ( vilket det oftast blir när jag får ett infall) använde vanliga spikar. Mellan spikarna har jag dragit hushållssnöre, modell grövre i zig- zagmönster. Små gardin klämmor och Ikeas små korthängare fungerat utmärkt att fästa upp kort och dyligt med, för vem har sagt att det bara måste hängas upp kort....; ) Den tunna slingan med emaljerade hjärtan och skylten om snälla barn, inhandlades i söndags på Hantverksgården i Ledberg. De har så otroligt mycket fint och just nu har de gjort om hela affären till julbutik. Det får nog bli fler vändor dit......Ska jag vara ärlig hade jag svårt att ta till mig "stilla natt" och glöggdoften men idag inhandlades Lantlivs stora julnummer och jag vart som vanligt helt såld. Kan knappast vänta tills allt pynt ska tas fram och man kan avnjuta sin första saffransskorpa. I kväll sak jag läsa och julfrossa ummmmmmm..... ha en skön dag!

Inga kommentarer: