söndag 15 november 2009

Tänkte visa....


.....vad jag har försökt att knåpa ihop i helgen. Projektet har pågått i veckor, vilket det numera gör: (. Jag visade i ett tidigare inlägg om tygerna som bara låg och väntade till klippta och klara, här är några av resultaten,


Mönster: Bodyn är från ett skolmönster med egna ändringar, för att slippa knäppning i halsen gjorde jag en omlottlösning istället vilket i sin tur medförde att ärmen blev lite för vid i axeln. Detta löste jag genom att göra två veck överst så det blev en liten puffärm....funkade hur bra som helst. För när man inte har tid att tänka innan får man vara glad att man ibland kan ha turen att kunna fixa till små klurigheter under sömnadens gång : )

Byxorna är samma modell som jag gjort tidigare från Ottobre design nr 1 / 2009

Klänningen från Ottobre design nr 4/ 2008

Material: Elefanttrikå, lila velour samt lime färgad muddväv, allt från Jofotex.

Sämst: Som nämnt tidigare, att inte ha tid att tänka igenom det man gör ordentligt innan och undertiden man syr. Mest för att man är lite stressad av att lillkillen sorterar nålar, undersöker symaskinen mm och att lilltjejen inte alls är nöjd just då med alla köksslevar och vispar man kan uppbringa.

Bäst:Att det blev bra och att jag fick tid att äntligen få sitta med sömnaden.

1 kommentar:

Malin sa...

Vilka fina babykläder! Elefanttyget är vekligen gulligt.