söndag 24 januari 2010

jazzzzz






...mamma jazz, brukar sonen säga klockan sju på morgonen och hänga på frysen....lite tidigt för glass kan man tycka. Vi är dock en glassomanfamilj så det är egentligen inte så lustigt att han utvecklat denna förkärlek till just glass.... Han är sen med talet och säger inte så många ord men brukar oftast bjuda på "te och jazz" när han bjudet på fika i sitt rum. Så när jag såg de fina glassarna som man gjort i Tone Finnangers senaste bok Tildas Landsted, var jag tvungen att göra några. Ofta när man ser något som man vill göra, saknar man materialen för att genomföra dem och det gör att man tappar inspirationen lite. Men som tur var hade jag denna gång redan glass- och råntyg hemma och behövde bara komplettera med bärknappar igår. Det är en del pill med att få "tilde figurerna" snygga och en sak jag bland annat kommit fram till är att använda vlieseline för att stärka tyget för att få ett slätare och fastare utseende. På glassarna använde jag det bara på strutarna. Nu måste jag sluta för jag ska gå och fika hos sonen....undrar vad jag får?Ha en skön dag!

Inga kommentarer: