tisdag 8 december 2009

zzzzz

zzzzvamp! Såg så fina nåltovade svampar på Coop och tänkte som vanligt att det där ska jag göra....det var ett tag sedan nu.....Jag fick lirka en hel del med lilltjejen för att få till denna lilla flugis. Hon är inte speciellt glad när hon inte kan få smaka och bita på det jag har. När det finns mer tid ska jag göra några fler i olika storlekar. Funderar också på om man ska såpa och gno dem lite i vatten, det brukar ge ett slätare utseende. Den ska hängas i ett annat projekt som är på gång........
Var tvungen att ta med en bild på min färgade ullsamling, visst ser det härligt ut!

1 kommentar:

Malin sa...

Vilken gullig liten svamp. Ja visst är det roligt att nåltova. Har provat att göra det med år fyra i slöjden. Det gick åt en hel del nålar och mitt lager var inte så stort, så det slutade med att vi fick våttova det sista. Har nu beställt fler nålar, så jag hoppas att det ska räcka nästa gång!
Må så gott / Malin