onsdag 16 december 2009

Vitt...





..julträd. Det här inlägget handlar inte om granar med dock om julträd. Fick ideén efter att ha tittat i senaste julboken från Tone Finnanger. Vi har inte plats med ett lika stort träd som i boken men en lite gren får för tillfället pryda hallen på övervåningen. Tankarna kring vad som skulle vara i har varit många, det har även inhandlats saker till detta, men de har inte hängts upp. Istället hittade jag bortglömda tovade ullkulor och hjärtan som jag gjort för längesedan. Jag har sytt i glaspärlor i dem för att ge dem mer "liv" . De blev perfekta. I min nyfunna låda låg också prov på mina första försök på trådslöjd. Några av dem fick också hängas upp. Grenen var jag ute och tog en mörk kväll, sprejade den med vit färg och satte den i oasis i krukan. Sedan täckte jag oasisen med syntetstoppning. Om man tittar noga så kan man se att svampen jag tovade för någon vecka sedan står i snön ihop med lite glasknappar. Den kommer nog att funka bra till påsk också, men då kanske med lite fjädrar...ha en skön dag

1 kommentar:

Åsa sa...

Vilken konstnär du är..Jätte fint