söndag 16 augusti 2009

Rastlös?


Jag fick frågan i ett mail om jag var rastlös? Mitt svar fick bli - Ja, om jag bara hade tid! För det är precis så det känns. Den här veckan har maken börjat arbeta och det har varit back to reality. Jag hinner inget och gör massor. Hur går det ihop sig? Det kan kanske bero på att tvåbarnschocken slagit till (våra barn är mycket snälla när de inte konstant gnäller eller säget nej till allt). Jag intalar mig att så småningom kommer säkert logistiken att gå ihop sig och det finns mer tid till annat. Vi håller på att göra om i ett av våra rum för att Lilltjejen ska få ett eget rum. Jag hatar att rensa men älskar när det är gjort, just nu är det bara rörigt här hemma. Dessutom sneglar jag på garnnystanen, kollar upp nya bröd recept, köper citronsyra inför eventuell saftning, funderar kring sömnadsprojekt, ser hur äpplen mognar för att plockas, mm..... Ja, enda ordet jag kan sätta på det är rastlös......Ha en skön dag!

Inga kommentarer: