söndag 2 augusti 2009

Dop...


..klänningen fick plockas fram igen i helgen då Lill tjejen döptes. Jag sydde den till Lill killens dop efter ett mönster framtaget av Ann-Sofie Svansbro för Hemslöjden i Östergötland. Det finns två olika modeller en med tyllblus och tyllkant ned till och den jag sydde med kedjestygnshjärtan på rad. Jag föll för enkelheten i modellen och att man broderar in barnens namn och födelsedatum i hjärtanen vart efter. Tyllmössan sydde jag till nu. Det är fasligt roligt att göra tyllbroderi, man bara trär tråden genom hålen. Det svåra är att få det att se rakt ut. Därför valde jag det mer ojämna utseendet. Det mesta är sytt för hand och linnet är av finaste kvalité. Det är roligt att ibland få göra något ordentligt från grunden med rejäla material. Idag tror jag det blir en sväng på loppis, kanske kan det finnas en spegel till sovrummet.....kanske eller kanske något annat :) Ha en skön dag!











Inga kommentarer: