måndag 4 maj 2009

Vad gör man när filuren vägrar komma ut........





....Jo, syr lite när lillkillen är på dagis. Men som vanligt är det för kort om tid och för många projekt. Mönstret till t-shirten och ett par shorts har legat och väntat länge, lika så tanken att göra ett par byxkor till babybodyn jag visat tidigare med landskapsmönstret. Men äntligen (om man nu ska se något positivt med att ungen vägrar komma ut) fick jag några timmar över. Shortsen hann jag inte klart med så dem får ni se vid något senare tillfälle.

Mönstret på t-shirten kommer från Ottobre 3/2008 med modifikation av halsringningen. Förra gången jag sydde tröjor blev halsringningen alldeles för snäv så för att undvika detta gjorde jag en sidknäppning på samma sätt som med en vanlig babybody, vilket fungerade bra. Det som var svårast , och som alltid är svårt, var att få muddarna snygga med vanlig symaskin. En Coverpro eller overlock hade inte suttit fel......

Byxorna hoppas jag blir lagom till filuren.......jag är riktigt nöjd med färgkombinationen....

1 kommentar:

Sarah Widelius sa...

Hej! Förstår att väntan är lång, lång, lång... Hoppas bäbisen kommer ut snart:) Tänker på er o hoppas allt går bra!

Kram hela fam Widelius