onsdag 20 maj 2009

T som i ....





... i trikåmössor. Plötsligt har lillkillen (kanske ska börja kalla honom storkillen nu?) vuxit ur alla kläder på en gång. Efter som det blev höst här igen och regnet stod som spön i backen upptäckte vi att regnstället var för litet. Dagen efter ett nytt införskaffat regnställ hade hans fötter växt ur alla skor också. Bara att fixa större storlekar på gummistövlar, gympadojor och sandaler......Efter som det blev lite svalare på mornarna också behövdes lite nya mössor i rätt storlek. Jag har inte suttit vid maskinen på ett tag nu så det tog en liten stud att fundera ut hur jag enklast kunde vändsy mössorna. (Tur att jag inte jobbar, det hade aldrig fungerat med hjärnsläpp!!!). Jag kunde ju inte låta bli att sy en till lilla syster också. Tänk vilka "ljusa minnen" mina barn kommer att ha om hur de fick klä sig i syskonlika kläder.....ha en skön helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så söta! Och så ljuvlig lilla prinsessan är! Vi kommer snart och snuffar lite :)
Kram på er!
/y

helgus sa...

Stort GRATTIS!
Jag är nyfiken på vad lilla prinsessan heter...
Så härligt att dy hinner och orkar sy lite mellan varven också!
Kram från kollegan "helgus"