tisdag 15 april 2008

Vår lägenhet

Tänkte visa hur vi bor. Vi flyttade hit sommaren 2004. Det var ingenting gjort i lägenheten på 21år, så här krävdes en rejäl uppfräschning. Efter som varken min man eller jag kan så mycket om renovering och vi hade en ganska stram budget, fick vi göra vad vi kunde av det vi hade. Många kanske tycker att det var en ganska juste tapet i hallen, men det kändes som att gå in i en grotta + att gamla tapeter luktar unket.
Nej, här var vi tvungna att göra drastiska förändringar, kände jag. En hall ska kännas välkomnande och mysig, efter som det är det första man möter när man kommer hem.









Såhär blev det















Är ganska trött på färgen nu, men snacka om att jag gjorde rätt färgval -04, nu när grönt är hetare än någonsin. Har funderat på många nya varianter i hallen, med målad eller tapetserad fondvägg men lagt dem åt sidan efter som jag hoppas på att vi får flytta till hus snart..........

Inga kommentarer: